Retro

11.09.2018

1998

«Bokklubbens Kulturbibliotek oppfører seg som en supertråler: De feier hele havbunnen tom, kaster bort alt småtteriet og beholder de feteste fiskene til filetering. Samtidig ser de ikke at de har drept alt liv i prosessen.»

Dette sier Hans Kolstad, redaktør i Erasmus-serien, det ene av de to kulturbibliotekene som opplever at de blir forsøkt drept av den nye bokklubben.

Erasmus-serien drives av det lille Vidarforlaget og er relativt nytt, men med navn som Pascal, Dostojevskij, Levinas, Bauman og Bergson i porteføljen.

«Bokklubben er ikke utgivere. De er selgere. Det er latterlig at de skal smykke seg med tittelen ‘kulturbibliotek’ når alt de gjør er å forsyne seg av eksisterende utgivelser og lansere dem som sine egne. En bokklubb tar ikke imot manuskripter og dyrker dem frem. Dét er et møysommelig og kvalifisert arbeid, som utføres med stor idealisme og økonomisk risiko av ‘småskogen’ i norsk forleggeri», sier Kolstad.

Fra artikkelen «Konfiskasjon og kannibalisme» i Prosa 4/1998

2008

Eg hadde arbeidd som programsekretær i NRK Fjernsynet i fem år då Det Norske Samlaget tok kontakt og spurde om eg ville laga bok med oppskrifter frå Fjernsynskjøkkenet. Interessa for nye råvarer, nye rettar og nye oppskrifter var vaknande. Kvar dag fekk vi brev til Fjernsynskjøkkenet med spørsmål om oppskrifter. Så eg fall for ideen om å gi nokre av oppskriftene ut i bokform […].

Matfotografia i boka tåler ikkje dagens kritiske blikk, men dei lette, vakre teikningane av Finn Graff kunne nok sprite opp mang ei bok endå i dag.

Korleis boka vart mottatt hugsar eg ikkje. Men interessa for oppskriftene i Fjernsynskjøkkenet heldt seg, og det resulterte i at den neste kokeboka mi, Lett traktering, som kom i 1973 på Samlaget, også hadde ein del av dei mest populære oppskriftene frå matprogramma.

Desse små bøkene gav meg såpass sjølvkjensle at eg sa ja då Gyldendal i 1975 bad meg skrive Aleneboerens kokebok. Seinare har eg halde meg til Gyldendal. Å arbeide med kokebøker er blitt ein viktig del av livet mitt.

Ingrid Espelid Hovig i spalten «Min debut» i Prosa 4/2008